tirsdag den 20. september 2011

Sund sukkerfri sorbet :-)


Her forleden dag, fik jeg simpelthen sådan lyst til is! Så blev jeg jo nødt til at finde på et sundt alternativ.

Hvis du selv vil prøve at lave denne forfriskende dessert skal du bruge:
1 pose frosne bær (efter eget valg - jeg har brugt hindbær og blåbær her)
1 tsk ISIS sødemiddel eller en banan
Lidt vand - man kan også bruge mini- eller letmælk
Evt. en kvart avocado eller lidt skyr, hvis du ønsker en mere cremet konsistens

Blend det hele sammen, og server straks. Ellers, så kom den i fryseren og rør jævnligt i den, til den er frosset.
Den er super frisk og lækker, og det eneste sukker er helt naturligt!

OBS! Pas på med sødemidlet - det kan godt give ondt i maven! :-)

Bon appetit! :-)

3 kommentarer:

  1. Gratulerer med ny blog Caroline! Den artikelen du skrev om din mor var veldig fin må jeg si..rørende, i hvertfall for meg som kjenner dere. Veldig bra! kyss

    SvarSlet
  2. Takk Nat! :-) Du er så søt !
    Bisou

    SvarSlet
  3. what a nice idea caroline!

    hope to find something on flammkuchen soon on your blog

    big kiss
    uncle t.

    SvarSlet